[Sorvi-admin] Jekyll ja Louhos

Joona Lehtomäki joona.lehtomaki at cs.helsinki.fi
Sat Mar 10 19:07:30 CET 2012

> Itse näkisin joka tapauksessa hyödyllisenä, että meillä olisi
> vähintään analytiikkatoiminnot ja valikot ja ehkä lisäksi myös
> sivuston kommentointiominaisuudet ja tagit käytössä. Eli ehkä kandee
> miettiä siltä pohjalta, onko helpompi pistää saman tien Jekyll pystyyn
> vai hardkoodata ko. ominaisuudet itse erikseen mikä menee vähän
> hukkaan mikäli myöhemmin siirryttäisiin Jekylliin. Ja kun sivusto on
> nyt suht yksinkertainen, ei se Jekyllkään varmaan liian monimutkainen
> ole ylläpitoon.

Ei ole, mun mielestä on ehdottomasti parempi tehdä se nyt kun saitti on
vielä pieni (vaikkei siitä isoa koskaan tuliskaan).

> Pyrkimyksenä ei varmaan ole laajentaa verkkosivuja enempää kuin
> käytännön tarve osoittaa.

+1

> HTML:stä on ymmärtääkseni helppo siirtyä
> Jekylliin myöhemminkin, jos näyttää että sivut alkavat laajentua
> sellaisella tavalla. Eli välttämätöntä Jekyllin käyttöönotto ei ehkä
> ole. Mutta jos se ei tuota suurta lisätyötä, niin ehkä siihen
> kannattaisi mennä. Molemmat vaihtoehdot on mulle ok, kallistun
> aavistuksen Jekyllin puoleen.

Hyvä kuulla! Nimittäin innostuin sen verran, että jatkoin virittelyä.
Pari kuvaa on paikallaan kun en ole vielä yrittänyt puskea saittia
livenä GitHubiin.

* http://109.74.199.6:8080/louhos/louhos1.png

Englanninkielinen infosivu Louhoksen etusivuna. Tota kielijuttua pitää
vielä vähän pähkäillä, mutta kyllä toi jako onnistuu. Huomatkaa uusi
valikko ylälaidassa. Siinä listataan automaattisesti kaikki
"projektisivut" mikäli sivu on määritelty Jekyllin metatiedoissa
projektiksi. Lisäksi...

* http://109.74.199.6:8080/louhos/louhos1.png

... valikko on liimattu selainikkunan ylälaitaan, ts. se on näkyvissä
koko ajan. Kelasin, että tällä lailla projektit on selvästi koko ajan
esillä (tätä - niin kuin kaikkea - voi toki muuttaa, suunnittelu ei ole
yhden ukon hommaa).

* http://109.74.199.6:8080/louhos/louhos1.png

Valikkoa klikkailemalla pääsee sitten vaikka soRvin-sivulle ja valikko
päivittää itseensä linkin takaisin louhoksen pääsivulle.

Kommentit tervetulleita, yritän saada tän GitHubiin pian niin muutkin
voi räplää.

Joona