[Sorvi-admin] Jekyll ja Louhos

Leo Lahti leo.lahti at iki.fi
Sat Mar 10 18:31:14 CET 2012

Tere. En tiiä miksei junassa ym. vastaavissa verkoissa toimi
ssh-yhteydet mut joo, vastailen nyt sähköpostilla myös.

Itse näkisin joka tapauksessa hyödyllisenä, että meillä olisi
vähintään analytiikkatoiminnot ja valikot ja ehkä lisäksi myös
sivuston kommentointiominaisuudet ja tagit käytössä. Eli ehkä kandee
miettiä siltä pohjalta, onko helpompi pistää saman tien Jekyll pystyyn
vai hardkoodata ko. ominaisuudet itse erikseen mikä menee vähän
hukkaan mikäli myöhemmin siirryttäisiin Jekylliin. Ja kun sivusto on
nyt suht yksinkertainen, ei se Jekyllkään varmaan liian monimutkainen
ole ylläpitoon.

Pyrkimyksenä ei varmaan ole laajentaa verkkosivuja enempää kuin
käytännön tarve osoittaa. HTML:stä on ymmärtääkseni helppo siirtyä
Jekylliin myöhemminkin, jos näyttää että sivut alkavat laajentua
sellaisella tavalla. Eli välttämätöntä Jekyllin käyttöönotto ei ehkä
ole. Mutta jos se ei tuota suurta lisätyötä, niin ehkä siihen
kannattaisi mennä. Molemmat vaihtoehdot on mulle ok, kallistun
aavistuksen Jekyllin puoleen.

Leo