[Sorvi-admin] Louhoksen käyttäjäoikeudet

Leo Lahti leo.lahti at iki.fi
Sun May 13 12:01:22 CEST 2012

Moi, tätä on hyvä miettiä. Olen samaa mieltä, ettei oikeuksia tarvitse
ainakaan toistaiseksi mitenkään erityisesti rajata. Tärkeämpää saada
kiinnostuneita mukaan, ja selkeää & helpompaa jos pärjätään yhdellä
tiimillä.

On mahdollista, että tulevaisuudessa voitaisiin saada kontribuutioita myös
ihmisiltä, jotka eivät varsinaiseen paketin/ohjelmakirjaston kehitystyöhön
halua osallistua. Sellaisissakin tapauksissa meidän työtä helpottaisi, jos
nämä voisivat tehdä sorvi-mergetyksen omin päin ja pistää pull-requestiä
meille.

Toimisko, jos pistettäisiin verkkoon asennusohjeitten lisäksi
developer-ohjeet. Näissä voisi olla mainittuna (1) pull-request ilman
oikeuksia, ja (2) menettely täysillä oikeuksilla (dev-username -> master).
Sitten tietty koitetaan vakuuttaa kaikki innokkaat mukaan kehitystiimiin.
Tuo pull-request on kokonaisuutena kuitenkin myös ehkä hieman kevyempi
tapa, eikä esim. vaadi oikeuksien pyytämistä meiltä, joten ehkä meidän
kannattaisi mainita myös siitä optiosta vaikka voidaan samalla korostaa,
että kehitystiimiin on kaikki kiinnostuneet tervetulleita.

Leo