[Sorvi-admin] Re(2): RE: Vast:Äänestysaluerajoja ei ole saatavilla mistään valtakunnallisesti

Leo Lahti leo.lahti at iki.fi
Thu May 10 23:07:45 CEST 2012

Nyt kun ollaan puljattu näitä Tilastokeskuksen vaali- ym. datoja vähän
lisää, niin näyttäisi kyllä erinomaisen hyödylliseltä jos näitä
Tilastokeskuksen kattavia alueluokituksia voitaisiin laajemminkin
hyödyntää. Olen varmaan lähiaikoina Hansin kanssa vielä yhteydessä,
juttelen sitten näistä samalla.

HSOpeniin tulee nyt ensimmäinen versio sorvilla kyhätystä
datavaalipaketista, jossa on kuntatason perusdataa ja tilastoja
aiemmista vaaleista. Tällä on päästy hyvään alkuun. Kehitämme ja
täydennämme tätä vielä myöhemmin lisää. Lisäksi tekeillä on soRviin
liitettävät R-hakurutiinit hesarin kuntavaalikoneisiin ja eduskunnan
äänestysrajapintaan. Eli datavaalihomma näyttäisi olevan myötätuulessa
ainakin tällä saralla. Kun nämä on käsissä, pitää alkaa vähän
tarkemmin katsoa mitä kaikkea niistä saisi irti analyysin keinoin.

Leo