[Sorvi-admin] Eduskunnan äänestysrajapinnan tilanne?

Leo Lahti leo.lahti at iki.fi
Tue Jan 17 21:10:12 CET 2012

Terve,

meillä olisi kysymys koodaamaasi eduskunnan äänestysrajapintaan
liittyen. Olemme kehitelleet suomalaisen avoimen datan työkalupakkia
R-kielelle (soRvi, http://sorvi.r-forge.r-project.org/). Nyt olemme
menossa Jyväskylään Instanssi-nimiseen tapahtumaan maaliskuussa
esittelemään projektia (http://instanssi.org/2012/). Tapahtumassa on
mm. työpajatyyppistä toimintaa. Ellemme ehdi itse jo aiemmin, niin
harkitsimme yhtenä aiheena ko. tapahtumaan tehdä R-importteri
eduskunnan äänestysdatalle, jota voisi sitten kytkeä sujuvasti R:n ja
soRvin kanssa muihin aineistoihin ja tiedonlouhintametodeihin.

Ilmeisesti homma menisi siis niin, että hakisimme tiedot sivulla
http://www.biomi.org/eduskunta/english.html olevien API-ohjeiden
mukaan ylläpitämästäsi tietokannasta. Tai itse asiassa julkaisisimme
hakurutiineja jolla muutkin tämän aineiston analysoinnista
kiinnostuneet voisivat itsenäisesti hakea samoja tietoja palvelimelta
suoraan R:ään. Ennen kuin työstämme tätä enemmän, olisin tiedustellut,
tuleeko mieleen kommentteja/vinkkejä - kuulostaako suunnitelma muuten
toimivalta - tämähän saattaisi myös hieman lisätä hakuliikennettä
teidän palvelimella?

ystävällisesti,
Leo