[Sorvi-admin] Fwd: tilastokeskuksen avointen aineistojen url-listaus

Joona Lehtomäki joona.lehtomaki at cs.helsinki.fi
Wed May 9 08:09:26 CEST 2012

Moikka Leo,

> Alla on tietoa Tilastokeskuksen kaavailemasta vaihtoehtoisesta
> xdf-formaatista mikäli innostutte testaamaan josko näitä saisi
> kätevästi R:n XML-toiminnoilla luettua. Päätin skipata toistaiseksi,
> koska olen ymmärtänyt että suurin osa tiedoista ei olisi vielä tässä
> formaatissa saatavilla.

En lukenut speksejä, mutta onko tällä siis tarkoitus korvata nuo puhtaat
PC Axis-formaatit? Vaikuttaa joustavammalta (ja monimutkaisemmalta)
formaatilta kuvata tilastodataa.

 > Moi, tarkennus äskeiseen, sainkin luetuksi 761 fileä, eli n. 25%
 > Tilastokeskuksen matskuista.

Tuossa http://pxweb2.stat.fi/database/StatFin/StatFin_rap.csv listassa
on ~2600 linkkiä, jäikö mitään käsitystä miksei ne toimi?

Joona