[Sorvi-admin] Fwd: sorvin Windows-asennus

Joona Lehtomäki joona.lehtomaki at cs.helsinki.fi
Thu Aug 16 12:09:03 CEST 2012

Moi Drew,

Näyttää siltä, että asennus onnistui! Hienoa.

> Pahoittelen viivästyksestä.

Eipä mitään, hienoa kun jaksat antaa palautetta.

>  > R.home("Bin")
> [1] "//LIVIFILE01/users/L019/Documents/R/R-2.15.1/Bin"

Eli ihan oikein toimi tuokin. En keksi mitään muuta kuin tuon sinunkin
epäilemän verkkolevyongelman, mutta ei senkään pitäisi haitata. Täytyy
perehtyä tähän vielä tarkemmin.

> Koitin tuota asennustapaa. Kakkosvaiheessa:
>  > source("http://louhos.github.com/sorvi/win-install-deps.R")
> Rtools not installed :(. Please install from
> http://cran.r-project.org/bin/windows/Rtools/.

> RTools on kyllä asennettu (samaan kansioon missä on myös /R/). Loput
> paketit ilmeisesti olen aikaisemmin asentanut.

En ole ihan varma mistä devtools-paketti (josta siis tuo ilmoitus tulee)
yrittää etsiä RToolsia, mutta sitä ei selvästikään löydy.

> Piruuttani jatkoin kuitenkin asennusta.
>  > install.packages("K:\\Documents\\dm\\sorvi_0.1.78.zip", repos=NULL)
> package ‘sorvi’ successfully unpacked and MD5 sums checked
>
> Tämän jälkeen tuo 4. kohdan testi meni läpi. Mikähän tuossa
> kakkoskohdassa on ja tuleekohan koskaan haittaamaan...

En usko, että tulee haittaamaan. Kuten sanottua, ilmoitus liittyy
devtoolsiin, joka käyttää RToolsia Windowsilla aika paljon
kaikenlaiseen. R:n - ja sorvin - perustoiminnassa RToolsin puutteesta ei
ole haittaa.

Hyvää sorvailua!

Joona