[Traminer-users] Trajectoires représentatives

so.bellit so.bellit at laposte.net
Fri Apr 27 10:43:16 CEST 2012

Bonjour,

  J'ai effectué une classification ascendante hiérarchique à partir de Traminer. J'ai utilisé la fonction seqrep pour retrouver le médoid de chaque classe. De plus, par la fonction print (medoid,...), je peux aussi récupérer le numéro de ligne correspondant à la trajectoire représentative. Cependant, lorsque j'utilise la fonction seqrplot qui permet d'obtenir plusieurs séquences représentatives, je ne parviens pas à récupérer le numéro de ligne ou tout simpement l'dentifiant auquel elles correspondent. Auriez vous une idée là dessus?

Cordialement
Sonia

> Message du 24/04/12 21:15
> De : "Peter Flom"
> A : traminer-users at lists.r-forge.r-project.org
> Copie à :
> Objet : [Traminer-users] Nominal autocorrelation
>
> Good afternoon

I just got TraMineR – what a great package!  It’s going to save me a lot of time and effort.

I have a data set with a bunch of sequences of nominal states (for now, anyway, 80 sequences, with each having one of two states, but it may also be necessary to do this with 4 states and more sequences)

My client wants some nominal equivalent of autocorrelation. Looking through the documentation, the closest thing seems to be turbulence, or perhaps inverse of turbulence, but that’s per sequence, not per data set. Of course, I could find mean or median turbulence, or mean or median inverted turbulence, but I wondered if there is some already developed measure for what I want.

Thanks in advance

Peter

Peter Flom
Peter Flom Consulting